Stowarzyszenie Kreatywni dla biznesu
Sprawdź nasze projekty
Doradztwo zawodowe na rzecz zwiększenia udziału mniejszości narodowych i etnicznych w kształceniu zawodowym

Numer projektu: 2022-2-PL01-KA210-VET-000095393
Okres realizacji: 01.09.2023 – 31.08.2024
Kwota dofinansowania: 60 000 EUR
Głównym celem projektu jest opracowanie metodologii i narzędzi diagnozy dla doradców kariery (zawodowych), którzy zajmują się prowadzeniem sesji doradczych dla mniejszości narodowych i etnicznych (MNiE).
W ramach tego celu, przewiduje się opracowanie dwóch metodologii opracowania i wdrażania – Indywidualny Plan Kariery dla Mniejszości Narodowych i Etnicznych (IPKMNE), w ramach których, osoby z mniejszości narodowych i etnicznych będą mogły opracować własną ścieżkę kariery edukacyjno-zawodowej, która w części edukacyjnej obejmie kształcenie zawodowe wybór ścieżki kariery).
Wskazane wyżej metodologie diagnozy dla doradców kariery to :
Metodologia opracowywania Indywidualnego Planu Kariery dla Mniejszości Narodowych i Etnicznych (IPKMNEo) i Metodologia wdrażania Indywidualnego Plan Kariery dla Mniejszości Narodowych i Etnicznych (IPKMNEw) .
Obie metodologie zawierać będą wytyczne do opracowania kreatywnych dwóch narzędzi diagnozy dla doradców kariery w wersji online: Test Zainteresowań i Predyspozycji Zawodowych dla Mniejszości Narodowych i Etnicznych (TZPZMNE) i Kwestionariusz Rozpoznawania Kompetencji Zawodowych dla Mniejszości Narodowych i Etnicznych.
LIDER PROJEKTU:
NARODOWE FORUM DORADZTWA KARIERY
http://www.nfdk.pl/
PARTNERZY PROJEKTU:
- Stowarzyszenie “Kreatywni dla biznesu”
- Stowarzyszenie “Kreatywni dla biznesu”
- Institut für angewandte Beratungswissenschaften GmbH
https://infabw.com/
MATERIAŁY DO POBRANIA:
MATERIAŁY DO POBRANIA
WERSJA PL:
- TEST ZAINTERESOWAŃ I PREDYSPOZYCJI ZAWODOWYCHDLA MNIEJSZOŚCI NARODOWYCH I ETNICZNYCHTZPZMNE
wersja online: https://forms.gle/BCgsD3XiDyYkdvwd9 - METODOLOGIA WDRAŻANIA INDYWIDUALNEGO PLANU KARIERY DLA MNIEJSZOŚCI NARODOWYCH I ETNICZNYCH IPKMNIE
- METODOLOGIA OPRACOWANIA INDYWIDUALNEGO PLANU KARIERY DLA MNIEJSZOŚCI NARODOWYCH I ETNICZNYCH (IPKMNIE)
- Kwestionariusz Rozpoznawania Kompetencji Zawodowych dla Mniejszości Narodowych i Etnicznych KRKZMNiE
wersja online: https://forms.gle/q1YxdYB1Mbzo1NYU7
WERSJA NIEMIECKA:
1. Fragebogen zur Anerkennung beruflicher Kompetenzen für nationale und ethnische Minderheiten (KRKZMNiE)
2. Test der Interessen und beruflichen Veranlagungen für nationale und ethnische Minderheiten (TZPZMNiE)






















Finansowane przez Unię Europejską. Wyrażone poglądy i opinie są jednak poglądami i opiniami wyłącznie autora(-ów) i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Ani Unia Europejska, ani EACEA nie mogą być za nie pociągnięte do odpowiedzialności.
Wszystkie rezultaty opracowane w ramach niniejszego projektu są dostępne na podstawie otwartych licencji (CC BY-NC 4.0). Mogą być wykorzystywane bezpłatnie i bez ograniczeń. Kopiowanie lub przetwarzanie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione. W przypadku wykorzystania rezultatów konieczne jest podanie źródła finansowania i ich autorów.