Stowarzyszenie Kreatywni dla biznesu
Sprawdź nasze projekty
Zielony, zrównoważony i odpowiedzialny biznes kluczem do sukcesu
Numer projektu: 2022-2-PL01-KA210-VET-000095393
Okres realizacji: 01.07.2023 – 30.06.2024
Kwota dofinansowania: 60 000 EUR
Ochrona środowiska stała się w ostatnich latach bardzo ważnym tematem nie tylko w polityce, ale także dla gospodarki światowej. Przedsiębiorstwa są organizacjami, które w istotny sposób wpływają na środowisko naturalne. Przedsiębiorcy mają tego świadomość czego efektem są powstające nowe koncepcje, które wpływają na zmianę myślenia o produkcji.
Nie ma wątpliwości, że aspekt ekologiczny musi być brany pod uwagę w kontekście zarządzania firmą przyszłości. Zwrócenie uwagi przedsiębiorstwa na ekologiczny wymiar prowadzonej działalności znajduje swoje uzasadnienie nie tylko w etyce, ale również w ekonomii. Przegląd literatury wskazuje na wiele korzyści dla przedsiębiorstw płynących z wprowadzania odpowiednich praktyk w zakresie ochrony środowiska.
Badanie firm z indeksu WIG-ESG wskazuje, że 40 proc. firm indeksu deklaruje dbałość o środowisko w kontekście przyszłych pokoleń. Implementowanie proekologicznych działań w organizacji niesie za sobą ogromne koszty, które przewyższają możliwości finansowe małych i średnich firm.
Celem niniejszego projektu jest stworzenie poradników i cyklu szkoleń instruktażowych dla organizacji, które chcą wdrożyć proekologiczne działania i rozszerzyć swoją działalność cyfrową w mediach.
GŁÓWNY CEL PROJEKTU:
Zapewnienie organizacjom wsparcia metodologicznego, kompetencyjnego i narzędziowego w obszarze ECSR (Environmental Corporate Social Responsibility) i kompetencji cyfrowych, w tym social mediów i budowania marki.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- budowanie zdolności organizacji w zakresie prac międzynarodowych i międzysektorowych;
- propagowanie lepszego dostępu do ekologii poprzez nowe formy i materiały edukacyjne dla kadry zarządzającej;
- budowanie potencjału organizacji poprzez współpracę międzynarodową w nowym obszarze tematycznym;
- poszerzenie zestawu narzędzi wspierających profesjonalny rozwój organizacji, w tym kadr zarządzających w obszarze
ekologii oraz technologii cyfrowych;
- promowanie zrównoważonego rozwoju;
- tworzenie i rozwój sieci międzynarodowych;
- wsparcie synergii w ramach polityki międzynarodowej pomiędzy partnerami;
- wspieranie włączenia grup docelowych o mniejszych szansach;
- budowanie zdolności organizacji w obszarach międzynarodowych i sektorze edukacji kształcenia i szkolenia
zawodowego.
STRONY PARTNERÓW:
https://edusmart-tc.net/
MATERIAŁY DO POBRANIA:
Wersja Polska [PDF]
PODCASTY:
- Wprowadzenie do dobrych praktyk dla MMŚP
- Studium przypadku na mikroprzedsiębiorstw – kampanie promocyjne
- Studium przypadku dla malych przedsiebiorstw Cyberbezpieczenstwo w Microsoft 365
- Studium przypadku dla malych przedsiebiorstw Cykl Planuj Wdrazaj Sprawdzaj Dzialaj w kontekscie przestrzegania RODO
- Studium przypadku dla malych przedsiebiorstw Redukcja emisji CO2 przez Columbus Energy
- Studium przypadku dla mikroprzedsiebiorstw Dane marketingowe i osobowe
- Studium przypadku dla mikroprzedsiebiorstw Inicjatywy proekologiczne niemieckiej firmy OBI
- Studium przypadku dla mikroprzedsiebiorstw outsourcing IT
- Studium przypadku dla małych przedsiębiorstw – redukcja zużycia energii i wody
- Studium przypadk dla srednich przedsiebiorstw RODO na publicznym wydarzeniu
- Studium przypadku dla srednich przedsiebiorstw Kwestie prawne z dostawca
- Studium przypadku dla srednich przedsiebiorstw Strategia firmy w oparciu o Zielony Ład
- Studium przypadku dla średnich przedsiębiorstw – Ucz (się) i innych!
- Studium przypadku dla średnich przedsiębiorstw – wartość dodana do produktu
- Studium przypadku dla średnich przedsiębiorstw – Nie zaśmiecaj (Z)Używaj świadomie Bądź dawcą życia
Wersja Angielska [PDF]
PODCASTY:
- Case study for small enterprises Columbus Energy reduction of CO2 emissions
- Case study for small enterprises Microsoft 365 cybersecurity
- Case study for small enterprises Plan Do Check Act Cycle for GDPR compliance
- Case study for micro enterprises Green initiatives of German company OBI
- Case study for micro enterprises IT outsourcing
- Case study for micro enterprises Marketing and personal data
- Case study for medium enterprises legal issues with a supplier
- Case study for medium enterprises GDPR at a public event
- Case study for medium enterprises Company strategy based on the Green Deal
MATERIAŁY W JĘZYKU POLSKIM:
- PORADNIK “ESG i technologie cyfrowe w organizacji”
wersja PL: POBIERZ - SCENARIUSZ WDROŻENIOWY “GREEN MARKETING W ORGANIZACJI”
wersja PL: POBIERZ - SCENARIUSZ WDROŻENIOWY “BUDOWANIE ZRÓWNOWAŻONEJ MARKI”
wersja PL: POBIERZ - PREZENTACJA “ZIELONY MARKETING W BIZNESIE”
wersja PL: POBIERZ - PREZENTACJA “ZIELONY MARKETING W ORGANIZACJI”
wersja PL: POBIERZ - 10 ĆWICZEŃ – ZIELONE STRATEGIE MARKETINGOWE
wersja PL: POBIERZ - 10 KART PRACY – “ZIELONE STRATEGIE MARKETINGOWE”
wersja PL: POBIERZ - PODCAST SKRYPT “ZRÓWNOWAŻONE STRATEGIE MARKETINGOWE”
wersja PL: POBIERZ - PODCAST SKRYPT “ZIELONY MARKETING”
wersja PL: POBIERZ - PODCASTY “GREEN MARKETING W ORGANIZACJI”
1. Wprowadzenie do ESG2. Zrównoważona produkcja i procesy
3. Sztuczna inteligencja a zrównoważony rozwój
4. Digitalizacja i społeczna odpowiedzialność biznesu
5. Technologie wspierające ESG
- FILMY INSTRUKTAŻOWOWE DO SCENARIUSZY WDROŻENIOWYCH
FILM 1 – https://www.youtube.com/watch?v=dF3Pectb-VI&t=108sFILM 2 – https://www.youtube.com/watch?v=lW5fHpwQPYY&t=2s
MATERIALS IN ENGLISH:
- GUIDE “ESG and digital technologies in the organization”
wersja ENG: DOWNLOAD - IMPLEMENTATION SCENARIO “GREEN MARKETING IN THE ORGANIZATION”
wersja ENG: DOWNLOAD - IMPLEMENTATION SCENARIO “BUILDING A SUSTAINABLE BRAND”
ENG version: DOWNLOAD - PRESENTATION “GREEN MARKETING IN BUSINESS”
ENG version: DOWNLOAD - PRESENTATION “GREEN MARKETING IN THE ORGANIZATION”
ENG version: DOWNLOAD - 10 EXERCISES – “GREEN MARKETING STRATEGIES”
ENG version: DOWNLOAD - 10 WORKSHEETS – “GREEN MARKETING STRATEGIES”
ENG version: DOWNLOAD - PODCAST SCRIPT “SUSTAINABLE MARKETING STRATEGIES”
- PODCAST SCRIPT “GREEN MARKETING”
- PODCAST “GREEN MARKETING IN THE ORGANIZATION”
- INSTRUCTIONAL VIDEOS FOR IMPLEMENTATION SCENARIO